Zakaj je zajtrk pomemben začetek dneva?

0
209

Za normalno delovanje organizma potrebujemo poleg zraka in vode tudi hrano, kot so beljakovine, ogljikovi hidrati, maščobe, minerali, vitamini, itd.

Zgodba o zdravem prehranjevanju se začne z odločitvijo – kje in kako se bomo prehranjevali, koliko obrokov in kakšna bo sestava le teh. Se začne z zajtrkom? Seveda! Zajtrk je osnova uravnotežene prehrane, izogibanje zajtrku pa je pogosto vzrok za uživanje prevelikih količin hrane preko dneva.

Na srečo je zajtrk obrok, ki je zelo prilagodljiv in si ga lahko z malo volje pripravimo in zaužijemo redno vsak dan v zadostni količini in kvaliteti!

SADJE ZA ZAJTRK?

Sadje moramo zaužiti na tešče in ga dobro prežvečiti v ustih. Tako se sprostijo vitamini, minerali in sadni sladkor, ki bo aktiviral možgane in spodbudil apetit.

IN ČE SE MI ZJUTRAJ NE DA ZAJTRKOVATI?

Stvar si lahko olajšamo in pripravimo zajtrk oz. načrt za zajtrk že prejšnji dan, lahko pa ga planiramo za cel teden. To je lahko še posebej pomembno, ko pripravljamo zajtrk za več članov družine, saj lahko prilagajamo zajtrk posameznim članom, sploh če so kakšne posebne diete ali želje.

STE VEDELI?

Redno uživa zajtrk manj kot polovica Slovencev. Glavni vzrok za to je pomanjkanje apetita ob jutranjem hitenju.

KAJ NAJ JEM ZA ZAJTRK?

Vsi bi radi nekaj na hitro. Vse skupaj nam olajšajo že pripravljene mešanice biološko pridelanih kosmičev z že dodanim suhim sadjem, orehi, lešniki ali s čim drugim. Kosmičem dodamo samo še pogreto mleko (npr. riževo, sojino, ovseno ali katero drugo).

Sadje si pripravimo že zvečer, zjutraj pa ga samo še razrežemo. Izberemo jabolko, lahko banano, lahko tudi kivi, pomarančo ali kaj drugega.

Kozarec vode pa bo samo še olajšal začetek dneva.

ŽELIŠ SHUJŠATI? JEJ ZAJTRK!

Nekateri zavestno opustijo zajtrk misleč, da na ta način hujšajo, vendar se krepko motijo. Danes lahko povsod zasledimo, kako pomembno je, da čez dan zaužijemo več obrokov, in sicer v zmernih količinah. Na ta način aktiviramo presnovo čez cel dan, s tem pa povečujemo porabo kalorij. Manj pogosti obroki, ki so pogosto obilnejši, pa silijo organizem k skladiščenju hrane kot maščobne rezerve.

PREHRANO PRILAGODIMO LETNEMU ČASU

Dejstvo je, da se ne moremo enako prehranjevati cele dneve in leta. Prehrano zato prilagodimo ponudbi in letnemu času. Spomladi in poleti bo zagotovo na jedilniku več sezonske zelenjave in sadja, jeseni jedilnik prilagodimo jesenskim plodovom narave, pozimi pa rezervam v kleti ali tržni ponudbi. Prilagodimo pa jo tudi prostemu času, delovnim dnem in praznikom. V veliko veselje nam bo, če bomo kdaj pripravili tudi kuhan zajtrk in ne samo hitro pripravljeno hrano.

Za spremembo nam bo koristila kakšna ovsena kaša, jajce na oko, tudi hrenovke ali pašteta (vegetarijanska), sirni namaz skupaj z zelenjavo z vrta, na sveže pripravljenem toastu ali na doma pečenem kruhu iz polnovrednih žit…

Idej za zdrav zajtrk je veliko, v naši spletni trgovini pa najdete vse potrebno za pripravo. Klara (Veganski vodič) je iz naših izdelkov pripravila izvrsten zajtrk. Klikni tu ► AJDOVA KAŠA